PRP Saç Ekimi

Kelime anlamı trombositten zengin plazma demektir ve kişinin kendi kanından santrifüj edilerek hazırlanır. Özellikle Uzakdoğu'da kullanılmış  en eski tıbbi tedavilerden bir tanesidir.

Kanımızda pıhtılaşmayı sağlayan trombosit adı verilen hücreler bulunur, bu hücreler damar iç yüzeyinde kanlanma ve  pıhtılaşma sistemini kontrol ederler. Eğer bir yaralanma olursa o bölgede toplanıp tamponlama yapar (pıhtı) ve o bölgenin sitokinler ve büyütme faktörleri uyarısı ile onarılmasını, yeniden beslenmesini ve eski haline dönmesini sağlarlar.

Güncel tıp teknolojisi ile kişinin kanı özel basınçlı tüplere alınır ve belli hızlarda belli sürelerde santrifüj adı verilen işleme tabi tutulur. Bu işlem sonrasında trombositler ayrıştırılmış olur, ayrılan trombositler istenilen oranda plazma eklenerek özel enjektörlere çekilir, artık PRP hazırdır.

PRP uygulaması, hazırlanmasından çok daha önemli ve deneyim isteyen süreçtir. Öncelikle yapılacak alan temizlenmeli, cilt bakterilerinden arındırılmalıdır. Ardından yapılacak bölgeye enjektördeki PRP mümkün olduğu kadar boşluk bırakmadan yaygın ve çok sayıda yapılmalıdır. Etkin bir PRP uygulaması için, cilt altı kan dolaşımı mesafesi doğru belirlenmelidir. Yüzeysel ya da çok derin enjeksiyonlar ya etkisiz ya da çok ağrılı olabilmektedir.

PRP tedavisinin en önemli sorusu ise kime yapılması gerektiğidir. PRP uygulaması içinde herhangi bir ilaç içermez, bu yüzden maksimum etkisi de orada kişinin kendi kanındaki sitokin miktarı kadardır, özellikle saçlarında beslenme bozukluğu olan kişilerde yerine koyma tedavisidir,en sık kullandığımız durumlar, hormonal bozukluklar, adet düzensizlikleri, demir eksikliği başta diğer tüm anemiler, beslenme bozuklukları ve yoğun strestir.

PRP uygulaması saç ekimi operasyonu veya mezoterapiler ile kombine edildiğinde etkisi kat kat artmaktadır. Burada her hastaya uygun tedavi programı hazırlanmalıdır.