Tıraşsız Saç Ekimi

Saç ekimi operasyonu geçtiğimiz on yılda büyük bir ivme kazanmıştır ve her yeni tedavide olduğu gibi kendini yenilemiştir, yenilemeye de devam edecektir.

Artan talep doğrultusunda en sık karşılaştığımız geri dönüş ise saç ekimi sırasında yapılan saç tıraşı ile kişi 2-3 ay kadar görüntüsünün değişmesinden şikayetçiydi. Bu durum kadın hastalarda çok önemli bir sorun teşkil etmekteydi.

Bunun için tıraşsız saç ekimi yöntemleri geliştirdik, bu iki şekilde olmaktadır.

Birincisi sadece saç kökü alınan başın arka kısmında küçük bir pencere şeklinde tıraş edip diğer saçlar ile bu alanın kapatılmasıdır. Bu yöntem genellikle kadın hastalarda uygulanır ve hastamız saçlarını açıkta bıraksa da toplasa da arkadaki alan görülmeyecek şekilde kamufle edilir. 10-15 gün gibi bir sürede zaten tıraş edilen bölgede de saçlar 1 cm civarına ulaşır ve renk farkı da görülmez hale gelir. Bir çok hastada saçı açık ve ıslakken bile tıraş edilen alan görülmez hale gelmektedir. Bu hastaların ekim yapılan bölgesindeki saçlar da kesilmez. Büyüteçli cerrahi gözlük yardımıyla diğer saç köklerinin arasına tek tek kanallar açılarak o bölgede bu kanallara ekim yapılır. Hasta bandajı çıkarttığı ikinci günden itibaren günlük hayatına kozmetik endişesi olmadan devam eder.

İkinci yöntem ise arkada saçları ile kamufle edemeyecek kişiler içindir. Özellikle saçı orta uzunlukta olan erkeklerin tercih ettiği bu yöntemde saçın üst kısmı tıraş edilmediği gibi saç kökü alınan arka bölüm de tıraş edilmez. Uzun saçlar özel bir makineyle tek tek uzun halde alınır ve nakledilir. Diğer seçeneğe göre daha göze hitap eden ancak daha uzun ve meşakkatli yöntemdir.